Långledig - 9 juli

Hej mina änglar, demoner, sötnosar och tokar, töntar, babes och allt vad annat jag kommer på för kreativa namn åt er.

Idag har jag jobbat. Igen. i 8 ½ timme. Är det seriöst meningen att man ska jobba åtta timmar sen också? Typ som normal arbetsdag? Det är nog egentligen lyx att plugga!! Idag gick dagen hyfsat fort ändå, så det var bra det.
Folk frågar hur det går på jobbet och jag svarar att i nuläget ser det ut som att jag ska blir bortgift med en av patienternas barnbarn. "Han är stormförtjust i dig, jo minsann och pengar, som gräs, överallt har han. och en segelbåt!"
Imorse kallde tanten mig för sin älskling. Vadå gulligt?! :P Värre än så är det inte!

 Men jag var något galet trött hela dagen. När det var en halvtimma kvar piggade jag på mig. Skulle ändå inte skada att sova ett par timmar nu. Kommer över besök ikväll, mammas väninna, trodde att jag skulle slippa vara social och typ kunde uggla på msn (läs plugga) och somna om typ en kvart. Nej, inte läge för hennes dotter (som jag inte träffat på.. typ.. jag minns inte ens hur många år sen det är.) Så det blir fika och så istället. Innebär att jag borde städa. Innebär att när jag tänker tanken en gång till, MÅSTE städa. Bläää! 

Så istället, tänkte jag berätta om något roligare!

*Råkade hitta en klänning igår, så sommarsöt! Kan hända att det blir den imorn. Jag vet inte. Det är först nu man kommer på att resten av partygarderoben är kvar i Västerås. Toppen. Men det fixar sig.

*Fest imorn. Inte festat på evigheter.

* Jag har ingen aning om hur jag ska komma hem från Kristinehamn på lördag. Dit går tågen på bra tider. Men hit, palla vänta två timmar Öxnered på nästa tåg! Nej tack! Hmm.. Kankse ska höra om nån kan hämta upp mig där.. Kanske borde styra upp detta på något sätt.

* Hjärntvättad av jobbet. Sjunger på Lotta Engberglåtar hela dagarna. Kan inte texten, men vem bryr sig.NAnanAA!!

* Har varit teknisk igen.(Ja, du hör ju, detta kan ju inte bli annat än kul och ka os!) Skulle radera en massa gamla grejer på den förra datorn, slutade givetvis med att jag blev sur, irriterad, fick ont i ryggen, tröttnade totalt, skrattade och raderade massa filer (som jag givetvis inte har en aning om vad de har för funktion.) Lika glad för det, så tog jag bort en massa grejer som jag tyckte verkade onödigt. Så.. Nog för att eländet inte fungerade så speciellt bra förut, nu går det inte ens att starta :) Jaha, så kan det gå.

* FEST IMORN!

* Min fantastiska mobil, diagnos okänd än så länge. Symtom som virrighet, black outs och lite långsammare än normalt. Nu har den fått för sig att det inte är någon nätåtkomst här hemma. Checkt.

* Bara för att jag skrev så, så fungerar den igen.

*Har fortfarande inte flyttat en pryl från golvet (från fel till rätt plats) och gästerna har redan varit här. Good job.

* Nu är jag ledig! (tills på måndag).

SKÅL!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0