Bil, E20, höger, vänster, Västerås - 20 juli

Go kväll!

Nu har jag kommit mig hem, till Västerås. Har bilat upp med mamma som sällskap och våran egna påhittade karta, men rätt kom vi allt :) Fick ju stanna på Rasta (vägarnas vän) i Götene och det var köööö. Det var drygt. Plus att framför oss stod ett par från Malmö och ett från Stockholm, plus deras femtielva ungar (typ 4) och tjöta något hysteriskt. De skulle planera. Good luck to you. Har lärt mig idag att planering är inget att sträva efter. Det är onödigt.

Som imorse, skulle vara smart och spana in på Stereo en sväng innan vi åkte upp hit. (För det var ju stängt igår efter att jag jobbat, för att det var ju SÖNDAG! Och jag trodde det var onsdag hela dagen. Toppen.) När alla andra affärer har öppet på stan efter klockan 10 på en måndag, tyckte jag givetvis att Stereo också skulle ha det. Nej, tack och hej "Stängt söndag och måndag". Slutade med att Wani hade ett par jeans som jag traskade hem med istället. Jaja. Noga. Sprang sen på mormor på stan, hon har namnsdag så det blev givetvis att åka hem till henne med släkten och fika. Vi fikar allt som oftast, ja det är sant. Finns det något att fira så why not? Mamma och jag packade in oss (läs alla mina grejer, 8 väskor en massa kassar, dammsugare och ett bord +  mammas grejer) i bilen och sen gick allt enligt planerna. Planerna som egentligen inte fanns då. Jag tycker förresten inte om husvagnar, men det hör ju inte hit. När vi väl kom på plats i la grande ville Västerås, gick dörren inte att låsa upp. TOPPEN! Det var inte planerat, men det gjorde ju inget, för vi hade ju inget planerat och alltså ingen tid att passa. Så fick ringa superjouren som fixade det hela. Så det gick ju bra. Men har fått en stor fläck på golvet som inte var där när jag åkte för sex veckor sen.. Vattenskada? Eller vad?! Fattar inget. Så ska ringa å säga till la kvartersvärd att kolla upp det imorn när jag vaknat.

Hur som helst blev det en bra kväll, mamma och jag har gått runt på stan och strosat, handlat mat och pysslat lite. Men nu har vi landat i soffan bägge två och har ingen ambition att göra nåt annat. Trötta! Men mysigt.

TodilooNattinatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0