Imorn kommer lön - 26 juli

Drog en sväng ut till torp för att leta efter de där jeansen som jag här om dagen hade en fight med. Fanns inte ett enda par. Inte ett dugg shoppingsugen alls, det är udda. Roade mig med att köpa parfym med ett egentligen för gammalt presentkort, men det fanns ju inget sista datum på det, så jag fick använda det ändå. Blev Sarah Jessica Parkers, doftar lovely! Tog ju bara sjuttielva år att bestämma mig, och tanten bakom disken tyckte nog att jag var en jäkla jobbig prick. Try to put on a smile, typ! Men jag är nöjd :)

Försökt hela dagen, ja nästan, att få tag i det där stället som jag ska ringa när jag ska sjukskriva mig. Efter fjärde gången svarade dem. Hatar maniska telefonröster som lugnt sansat och överpedagogiskt säger: är på lunch / kan ej svara nu / är upptagen / är åter här, i morgon.
JIPPIE, vad glad man blir av dem.. Men nu har jag ringt dit i alla fall, nu måste jag ringa jobbet och sjukanmäla mig, där också. Vem kom på ett sådant dumt system? Omständigt.
Men, imorn är det LÖN! Ska bli fint, dags att börja spara rejält för hösten och sen Thailand ju! :D

Kommentarer
Postat av: krille

lönen kom la föfan i fredas? :O

2009-07-26 @ 19:50:33
Postat av: carro

jävligt kul att man ska betala hyra för en tom lägenhet då! skit och! (tur att jag är positiv)

2009-07-27 @ 19:36:58
URL: http://vinkelvolten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0