Eran Jackson är över - 26 juni

Jobbade dagen idag, lagomt motiverad att jobba åtta timmar efter sex timmars skönhetssömn. Nej, så farligt var det väl inte, men jag hade gärna däckat i en solstol hela dagen. Ska man vara lat kan man i alla fall bli brun. ANVÄND SOLKRÄM! Fick till och med, med mig Mamman till jobbet. Klockan 6.57 var hon där (har inte hänt på läääääänge) och chockade alla kollegorna. En överraskning eller två om dagen är nog nyttigt.

Hur som helst har caféet i entrén inte öppnat när jag börjar jobba, (inte undra på det!) så gårdagens löpsedlar satt kvar. En smärre chock fick jag när vi slog på det vanligtvis fantastiskt tråkiga morgonprogrammet Morgonsoffan (eller vad det nu heter) och de pratade bara om Michael Jackson, och att han är dööööööd. Jättedöd. På rikigt. Rest in peace - king of pop!
Mannen som skapade moonwalken på jorden, har snyggaste koreografin och movesen i varenda video, (regnar skandal eller skandal) och har haft en bokstavligen livslång karriär. Plus att han kan sjunga.  Den planerade avskedsturnén tog slut innan den ens hann börja. Aj vad pengar de kommer få betala tillbaka, cirkus 4 miljarder..

Inte nog med att Jackson-eran fick ett plötstligt slut. Sverige förlorade mot England på straffar, och jag missade matchen. Jag vet inte ens om Gamla Ullevi höll ihop för fansen. Vem vet vad som händer när man själv inte vet? Så jag uppdaterade mig genom att skicka en drös abstrakta sms och fick svar som "jag fattade ingenting av det du skrev". Tack för den.  :P
Halvt berusat fyllesamtal kl 23. 47, och injudan att komma över till Goldie (Suss) och snacka skit med lite folk. Hade varit skojs, men inte nu. Fick till och med ta en PN (power nap) när jag kom hem. Trööööött!
Ska pallra mig i säng om en stund. Ska träffa Nilla kl 11 på Resia imorn och kolla hur mycket vår planerade Thailandsresa kan tänkas gå på. När man ambitöst nog försöker söka på Resias hemsida får man upp "teknsikt fel" oavsett vad man söker på, så vi har lagt ner det.

Nu låter jag ganska negativ,  så för att lätta upp stämningen tänkte jag säga att på posten väntade idag fyra par skor (ja, det är en snygg last jag har), en väska och lite annat smått och gott i ett försenat födelsedagspaket från Pappsen som gör utlandstjänst just nu.

PLUS något jätteviktigt för dagen Caroline, min Bifftomat<3 fyller 20! Grattis gumman! Vi ska fira dig när du kommer hem! :D Saknar dig!

Ha det toppen, drick till sista droppen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0