Ledig dag nr 1. - 23 juni

Det är SOL. SOL SOL SOL SOL SOL! Underbart! Inte nog med det, efter en heeel arbetsdag igår, var jag ledig idag. Ska inte klaga. Äventyret för dagen:  lekt chaufför åt mamma och mormor.
Logiska som hela släkten (inte) råkade till att bli, så åkte vi till Göksäter (en pyttevariant av Ullared? TYP alltså!). För er som inte vet, ligger detta på Orust. Ön.
Om det var 26 grader ute, var det närmare 36 i bilen. Man frös ju inte i alla fall. Idag blev det väldigt uppenbart hur viktigt det är att saker ska vara praktiska när man blir äldre. Det var maaaassa småplock (och större plock också såklart) och ÄNDÅ kan tanterna , alla tanterna, (jag säger tanterna eftersom att majoriteten där var tanter, gubbarna hittade man på små pallar här å var eller suckandes men ändå snällt lutandes mot kundvagnen) säga att prylarna är praktiska, och inte nog med det, även användbara. Kläddiskussionerna var också lite emot mina nuvarande principer. 

Mina krav: Snygg tröja, sitter snyggt, okej pris = taget!
Men hörde idag denna diskussion om en tröja:

Tanta1: Den var väl snygg?
Tanta2: Ja, den blir väl check?
Tanta1: Ja, den var väl snygg.
Tanta2: Och praktisk.
Tanta1: Ja! Det är ju bra. Så chekt.

Notera hur ofta man "väl" . Och "chekt". (Standard a la västkusten)

Efter att vi varit där, på Ön, utmattade med en lite tunnare plånbok och mycket småprylar rikare, blev det mormors sommarstuga med middag och fika. Kakor, bullar, kakor och mera kakor. Nej, vadå? Jag kommer ju inte alls rulla hem till Västerås i höst.. (Påminner mig om att jag inte sprungit på ett tag..) Men, vad vore livet om man visste allt som händer?

Är förresten mäkta imponerad att mamma, faktiskt, nästan åtminstonde, har accepterat en Thailandresa. Ja, jag  och Nilla planar att åka över jul och nyår (när det ändå bara är blask, is och kallt. OCH mörkt.) Så..? Är det någon mer som vill följa med?!
  :)

Nu ska jag sitta här och hoppas på att Caroline äter upp sin middag fort, så att hon kan leka med mig ikväll. Busungen har varit i Turkiet och vi har inte setts på..? Ehm.. Har det redan gått mer än tre månader?!  Illa! Illa!

Solen skiner så länge man håller humöret uppe!

TJING!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0