Sol sol sol! 29 juni

Godmôrron!

Strålande solsken och ska bli 30 grader idag! Om det inte redan är det, så underbart härligt! :D Har redan varit galet effektiv, och ringt chefen och frågat om jag kunde sluta tidigare på lördag som hon sagt, men har inte fått något svar än. Men jag har ringt i alla fall och får hoppas att hon ringer tillbaka och säger att det går bra. Annars har jag lagat lasange, skapat en bikinitop av en sjal (snyggt snyggt värre!) och gjort en medlemsansökan till facket. Inte illa! Och jag har hittat solkrämen också! Man vill ju inte åldras i förtid!
Insåg just att jag måste ju vara hemma om vikariechefen ringer, så jag är ju så illa tvungen att lägga på gräsmattan och få lte färg och kanske läsa lite, oj va synd det är om mig ibland alltså :P  Eller ska jag vara så duktig att jag ska klippa gräset? Hmm.. Vi får se!

När jag fyllde 20 var jag med i Västerås tidning vlt, och fick ett exemplar nerskickat hit idag. Ska fixa så att artikeln hamnar här på el bloggo också. Bilden är ju söt å så (och stor!) men så ljus att mitt ena (annars mörka) ögonbryn knappt syns. Haha! Tror den såg bättre ut på vlts hemsida.

Jobbet halv två idag, tänkte cykla, så om jag är klar till kvart i ett? Det räcker och så hinner jag sluka några sista solstrålar innan jag börjar. Plus den underbara sanningen att det kommer vara sol, ljust och varmt när jag cyklar hem! :)

Förresten så är det den 29 juni! Det är ju helt galet vad fort tiden går!

Take Care!


kl 22.44
Nu har jag jobbat för ikväll, blev aningen stressigt och kaotiskt när personalen inte kom och sen var jag den enda som hade läkemedelsdelegation, (maxad glad när det inte var så många patienter att hålla koll på! :) ) Kände mig riktigt redig när jag cyklade hem. Fick ringa till sjuksköterskan, två gånger, som tyckte att jag var en rolig prick att prata med, hon var inte så illa hon heller. Tyvärr skulle hon gå på semster, så henne får jag inte tag på imorn kväll om jag måste ringa då med. Hoppas det går bra ändå.

Nu ska jag strax krypa till kojs, men först jordgubbar, flingor och mjölk. Och vattenmelon till efterrätt. ;)

Saker jag har kommit fram till idag:

*30 grader och ledigt, det är niiiice. Fett niiiice
*30 grader och jobba, det är varmt. Väldigt varmt. (ångrar ju lite att man inte blev parkarbetare, men bara de soliga dagarna..)
*Stan är mycket mycket backig. (Jättejättemycket)
*Jag kommer ha snyggast gluteer (förutsatt att jag fortsätter cykla då..)
* Vattenmelon kan man äta hur mycket som helst av
* Likaså jordgubbar
* Jag ska sova nu, sleept tight!

The summer is my heaven!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0