Lördag - 3 oktober

Det är lustigt hur fort tiden tickar på. Det är lustigt hur man disponerar den. Och det är lustigt hur man planerar den. Det är ännu lustigare hur extremt roligt de blir när man inte planerar den.

Idag hade jag en fantastiskt bra idé om att jympa, städa, stan med Klyftan och sen plugga. (ev. en film om kvällen skulle räcka till det) När jag nu skriver detta, måste jag erkänna att jag låter extremt tråkig. Så, sån tur är tedde sig inte dagen på detta vis. Efter jympan med de små busiga barnen blev det en typ 20 minutersträning gym. Erkänn rätt bra start en lördag morgon? Efter en lång sväng med massa tjöt och shopping med Klyftan, skor, kjolar, tröjor, smycken.. så rååååkade vi, jättehungriga, (för alla er som inte vet, shopping är en träningsform!), ramla in på Kalle på spången. Middag och en rejäl fika, mätt så jag dör. Jo seriöst! Sju timmar kalaskul tid. Trött och mätt ska jag nu roa mig med att spana på väder och filosofera. Eller, jag vet inte. Kan ju hända att jag gör nåt helt annat också. Vi får se. För jag planerar inte.

Skönaste filosofin om tid jag hört idag
:

"Vad är det alla stora
tror de kan förlora
ja, vad är det som de vinner
de måste va en tävling"



Skönaste filosofin av Klyftan idag:

"Alltså, jag kanske borde sluta köpa kläder,
så att jag skulle kunna använda alla de andra?
Eller?"


Har btw en tanke om att sluta shoppa så förbannat mycket. Klyftan kom med idén om budget, vi tänkte ge det ett försök i alla fall. Nångång.

Tjing!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0