En ny start av vecka

Det är så fruktansvärt löjligt, varför ska en vecka börja på en måndag? Jag har länge motsatt mig detta påhitt taget rätt ur luften. Därför har jag bestämt mig för att veckorna börjar på onsdagar, när det är en ny rad och vecka på p-piller kartan. Men för att passa in i världens mall och rim och fasoner, så leker vi att det började en ny vecka igår.

Igår, måndag, veckans första dag. Vaknade med ett ryck av ett sms vid sjutiden, orkade inte bry mig och sov vidare. Så sjukt gött det kan vara!
Ringde sjukvårdsupplysningen och flirtade lite. Svar: Drick mycket vatten. Gärna varmt med honung eller citron. Men ring läkaren så de får kolla upp dig. Ringde läkare. Svar: Kom hit kl 15. Okidoki. Nej, du har nog ett virus, men om du haft ont i halsen så länge så ger de sig nog snart. Vila. Jag hatar att vila, speciellt när jag inte vill vila! Men jag har faktiskt gjort det. Nyinflyttade Carro, för att förenkla, kallas hon Klyftan, kom till stan, som vanligt hungriga så vi tog en fika på ett litet stället som såg mysigt ut från utsidan. Och som så många gånger förut, ytan är just bara en fasad. Där inne var en sån bitterfitta-kärring att jag inte pallade med henne. Visste inte om jag skulle bli sur eller skratta. Klen fika var det med och vi var uppenbarligen bara ivägen och hon påpekade surt som fan att hon minsann stängde om en timma. Ja, so what? Som att jag tänkte stanna i din sura atmosfär ändå? Ha're bra heeeej. För att avreagera mig på detta köpte jag nya grejer till badrummet från Lagerhaus :)
Sen chillade jag ner med fika hos Sara, (ja, jag fikar titt som tätt) sen körde vi Hollywood fruar och Roast kväll hos Cattis. Myspys :) Under kvällen bombaderades jag med en sjujävla massa sms från en god vän, som med mycket alkohol i kroppen verkade ha en otrolig förmåga att messa sönder sin telefon. Grattis. Klarar inte ens jag på fyllan. ALKOLÅS på mobiler?! Jatack!

Idag då.. har jag vart duktig i skolan. Vart en sväng på stan och spanat lite, kom inte hem med nåt som jag tänkt mig iaf. Fick två megastora paket på posten, lite kul att både mamma och pappa skickat varsitt, tackar Sara hjärtligast för bärhjälp! Inte nådiga! Älska att bo i City! Så nu fylldes garderobernas alla små fack och vrår på sig :) I soo like :) Lagade tacopaj och låtit Klyftan färga håret på mig. Blev kalas! Tack!




(Jo, glömde ju säga att ett av paketen, bland annat, innehåll ett par svart/vita skor.)

jag är dina skor, och du är mina <3
// Carro


"Friends are like diamonds - a girls very best friend. Just like lip stick, shoes, dresses and everything else, that never can let you down"

Kommentarer
Postat av: krille

haha^^

ja, jag innehöll ju skadliga mängder alkohol då^^

vill bara påpeka att jag lyckades på en Touch Screen oxå^^....måste ju betyda bonuspoäng då du inte ens kan använda den nykter ;)

2009-09-23 @ 00:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0